KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Publikacje

/hihopter okładka/

Jak pomóc dziecku zrozumieć siebie, jak pomóc rozwijać relacje rówieśnicze? – czyli o książce, która skradła moje serce”

Hihopter” Małgorzaty Musierowicz to książka, którą warto przeczytać swojemu dziecku. Niepozorna z wyglądu, składająca się z dziewięciu krótkich odrębnych opowiadań, które można czytać w dowolnej kolejności. Każde opowiadanie rozpoczyna się od ilustracji nawiązującej do tytułu rozdziału. Bohaterami opowiadań są dzieci, uczęszczające do szkolnej zerówki. Przeżywające różne emocje, doświadczające różnych społecznych relacji ze swoimi rówieśnikami, rodzicami.

Co takiego wyróżnia tą książkę? Dlaczego dzieci tak chętnie jej słuchają? Bo jest wyjątkowa! Napisana prostym, zrozumiałym dla dziecka językiem, bo bohaterzy mówią o tym co czują, nazywają uczucia, opisują emocje. Autorka porusza w niej problemy, z którymi borykają się dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, dzięki czemu staje się ona bliska dla czytelnika.

Jest to książka dzięki której, możemy zacząć rozmowę i wyjść z inicjatywą omówienia z dziećmi ważnych i zarazem trudnych tematów. Ten zbiór opowiadań porusza problem przezywania się, wyśmiewania się z kogoś, dokuczania sobie, porusza temat przemocy w grupie rówieśniczej. Wiele jest tu o przyjaźni jej potrzebie i strukturze, o miłości rodziców i rodzeństwa. Znajdziemy rozdział o nieposłusznym chłopcu, który przechodzi metamorfozę i staje się przykładnym dzieckiem. O chłopcu, który dokuczając i bijąc słabszych, staje się wrażliwy. O tym jak bohaterzy sami dochodzą do wniosków, że nie czują się dobrze kiedy ranią innych. Musierewiczowa porusza także temat zadufania w sobie i poczucia bycia lepszym od kogoś, wyśmiewania z wad wymowy. Pokazuje dzieciom, że ocenianie „ po okładce” może zaskoczyć. Uwrażliwia czytelnika, i zmusza go do przemyśleń, pokazuje różne sposoby zachowań bohaterów i pozostawia jego działanie do oceny.

Czytają swoim wychowankom opowiadanie „ Bijacz” opuszczam jedno z pierwszych zdań, w którym autorka pisze „(…) bo jej tata pije (…)”. Uważam, że zdanie to jest nie istotne dla opowiadania i może wywołać wśród dzieci niepotrzebne wypowiedzi, na temat życia rodzinnego. Problemy alkoholowe są tematem bardzo delikatnym, jako nauczyciel staram się nie prowokować sytuacji na forum grupy. Dlatego zalecam najpierw zapoznać się z tekstem opowiadania, zanim zaczniemy czytać go małemu czytelnikowi. Tekst zawsze należy dostosować do wieku i dojrzałości słuchaczy.

Hihopter” to książka zarówno dla rodziców jak i pedagogów, do indywidualnej pracy i pracy z całą grupą. Wielkim plusem tej pozycji, jest możliwość wykorzystania opowiadań w formie zabaw dramowych i interaktywnego teatru lalek – wystarczy trochę wyobraźni. Mogę śmiało stwierdzić, że ta książka to wielka pomoc dydaktyczna w rozwijaniu inteligencji emocjonalnej u dzieci. Jej wielką zaletą jest niewielki koszt, dlatego może znaleźć się w biblioteczce każdego rodzica. POLECAM!

Dorota Remiszewska nauczycielka grupy „ Jabłuszka ”